Wednesday, December 4, 2013

Road to Anfield, Liverpool


Aku memang peminat sejati Liverpool Football Club. Minat ini dah tertanam sejak kecil lagi iaitu pada awal 1980an semasa aku teman bapak aku tengok bola kat TV. Dia pun sebenarnya minat Liverpool jugak walaupun dia selalu kutuk Liverpool.


Aku memang dah plan waktu cuti sabtu dan ahad untuk pergi Liverpool ( Stadium Anfield) dan kemudian singgah kerumah sepupu aku Kak Tin di Oxford.

Semasa aku buat survey melalui internet, aku dapati kat Liverpool jugak ada Muzium The Beatles - kumpulan pemuzik era 60an - 70an yang top tu. So aku decide untuk kesana juga.

Pagi-pagi lagi aku dah keluar Hotel (Holiday Inn Sutton) dan jalan kaki ke National Railway station kat Sutton. Dari sana aku naik train lebih kuran 45 minit dan sampai di Victoria Station London. From there aku naik tube keEuston station. From ....station aku naik nation railway ke......Liverpool. Perjalanan London-Liverpool mengambil masa 2 jam. Keretapi aku naik ni akan berhenti di...dan aku transit naik train lain ke....Liverpool.

Aku sampai di Euston station agak awal dan selepas beli tiket aku pergi beli cokelat dan air untuk sarapan di kedai serbaguna. Balik ke station aku agak kalut jugak sebab takut2 terlepas train. Euston station nie agak sibuk jugak dan banyak jadual train yang sampai dan berlepas yang  terpapar kat skrin besar sampai aku naik konpius.

Last-last skrin menujukkan train aku dah samapi aku berlari kesana sebab org ramai beratur dan waktu train berlepas dah nak dekat. Aku jadi kelam kabut sebab tengok ramai org belrai kejar masing-masing sampai aku ternaik coach yang ada tulis VIP . Aku mula risau adakah aku terslah naik train. Tiba-tiba ada minah mat salleh umur 40an tanya aku betulke train ini ke Liverpool, aku cakap betul but dia kata ada tulis VIP, aku kata i also don't wheteher kita boleh naik or not :)

Aku main duduk je dah lepas tu....


No comments: